Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Konferencja Naukowa

XIII Konferencja Naukowa

 

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Zamościu w dniu 18 listopada 2016 roku organizuje kolejną XIII Konferencję Naukową.

       

XIII Konferencja Naukowa będzie nosiła tytuł:

„Rola rodziny we wspieraniu dzieci w rozwoju”.

Mottem towarzyszącym XIII Konferencji Naukowej będą słowa Jamesa Baldwina:Dzieci nie potrafią słuchać starszych, nigdy natomiast nie zawodzi ich naśladowanie”.

 

Cele Konferencji:

  • Podkreślenie roli rodziny i szkoły we wspieraniu dzieci w rozwoju.
  • Przekazanie profesjonalistom współpracującym z rodzicami wiedzy wzbogacającej ich praktykę.
  • Przygotowanie rodziców, nauczycieli, wychowawców i opiekunów na radzenie sobie z sytuacjami trudnymi zarówno dla nich, jak i ich dzieci, uczniów, wychowanków.
  • Profilaktyka powstawania problemów emocjonalnych dzieci.

XIII Konferencja adresowana jest do pedagogów szkolnych, dyrektorów wszystkich publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz placówek oświatowo – wychowawczych, a także instytucji pracujących z dziećmi, ich rodzinami lub na ich rzecz z terenu miasta Zamościa.

Konferencja ma charakter zamknięty.

 

Podczas Konferencji będzie miał miejsce wykład dr Ewy Chalimoniuk - certyfikowanej psychoterapeutki Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii, od 20 lat związanej z Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Prowadzącej terapię indywidualną, rodzinną i grupową. Posiadającej bogate doświadczenie zawodowe, między innymi jako psychoterapeuta, wychowawca, nauczyciel, pedagog, dyrektor szkoły, wykładowca akademicki (Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej, Studium Psychoterapii), konsultant ds. narkomanii i profilaktyki uzależnień.

Temat wystąpienia: „Rozwój dziecka wspólną troską i zadaniem rodziców i szkoły”.

 

Podczas wykładu poruszone będą następujące zagadnienia:

  • Psychologiczne aspekty wspierania dziecka w rozwoju psychofizycznym i adaptacji do życia.
  • Rodzina i szkoła jako bezpieczna baza dla dziecka.
  • Dobra komunikacja jako warunek współpracy a nie walki.
  • Różnice i inność jako źródło zaciekawienia, ubogacenia i poszukiwania wspólnych obszarów do pracy na rzecz rozwoju dziecka i dobra wspólnego wszystkich osób.
  • Znajomość potrzeb dziecka, uważność na jego emocje i wspieranie poczucia wpływu i odpowiedzialności za wyzwania rozwojowe i społeczne jakie mu towarzyszą na danym etapie rozwoju.
  • Budowanie rozwoju na mocnych stronach, predyspozycjach i możliwościach dziecka z uwzględnieniem jego ograniczeń psychicznych, fizycznych, intelektualnych i środowiskowych, bez stygmatyzowania i upokarzania.
  • Znajomość kryzysów rozwojowych dziecka i rodziny i uwzględnianie ich w pracy wychowawczo-edukacyjnej.
  • Traktowanie porażek jako sygnału do rozpoznania ewentualnych problemów dziecka:

-     jako wyzwania do uczenia się na błędach,

-     podstawy do zaakceptowania i pogodzenia się z tym na co dziecko nie ma wpływu i szukanie innych źródeł rozwoju i satysfakcji ze swoich dokonań.

  • Świadomość błędów, ran psychicznych i traumatycznych doświadczeń uszkadzających psychikę i potencjał dziecka oraz sposobów ich reperacji poprzez korekcyjne doświadczenia.

Po wykładzie przewidziano dyskusję panelową.

Subcategories